Rene Froger
Eigenschappen
Prijs: Op aanvraag
Act: Pop
Doelgroep: Familiepubliek
Boekingsmogelijkheden
LIve On Tape (Op aanvraag)
Live (Op aanvraag)
Gastoptreden (Op aanvraag)
In 1991 scoorde Froger een reeks top tien-hits en werd zijn album Matters of the heart met goud bekroond.
In 1992 kreeg Froger een Edison Award voor het beste album uit Nederland. Later kreeg het een platina status.
Froger kondigt begin 1992 aan met een theatertournee het land in te gaan en deze af te sluiten met een concert in het Rotterdamse sportpaleis Ahoy. De vraag naar tickets was zo groot dat er twee extra concerten werden ingepland, die ook snel zijn uitverkocht. Met de concerten vierde Froger zijn vijfjarige jubileum, ter gelegenheid waarvan er in het najaar van 1992 een verzamelalbum uitgebracht werd, Sweet hello's and sad goodbyes, met vier nieuwe liedjes en zijn hitsingles vanaf 1987.
Op oudejaarsavond 1992 wordt er bij Veronica een compilatie uitgezonden van Frogers concerten in Ahoy. Niet lang na deze uitzending schoot de verkoop van Sweet hello's and sad goodbyes omhoog. Het album behoort met vijfmaal platina (vijfhonderdduizend exemplaren) tot de bestverkochte albums in de Nederlandse muziekgeschiedenis.
Na het grote succes van 1992 is Froger een megaster. De verwachtingen voor het album The power of passion (1993) waren dan ook zo hoog dat het in de voorverkoop al werd bekroond met een gouden plaat. Datzelfde jaar mocht Froger uit handen van Céline Dion de Edison Awards voor het beste album en voor beste Nederlandse zanger in ontvangst nemen. Het album werd uiteindelijk tweehonderdduizend keer verkocht en de bijbehorende concerttour was op voorhand uitverkocht.
In 1994 kondigt Froger als eerste Nederlandse artiest aan met tien concerten op rij terug te keren naar Ahoy Rotterdam. De in slechts enkele uren uitverkochte shows worden een groot succes. Met in totaal honderdduizend bezoekers in tien dagen behoort Froger tot de best bezochte artiesten van het jaar. Tevens gaat het album Walls of Emotion tweehonderdvijftigduizend keer over de toonbank. Oud platenlabel CNR besluit mee te willen gaan in dit succes en brengt een budget-cd uit, die honderdduizend keer verkocht wordt.
A never ending story... denk aan het mega-scuces in NL van DE TOPPERS.